Med detta låssystem kan du alltså bara nå den tvättstuga och det soprum som är avsedda för dig. Och ingen som inte ska ha tillgång till ”din” tvättstuga och ”ditt” soprum får det.
Du har fortsatt egna ”analoga” nycklar till din lägenhetsdörr.
Om jag behöver fler passerbrickor?
Du kan när som helst köpa fler passerbrickor på expeditionen.
Behöver du fler brickor till utomstående, t ex vård- eller servicepersonal, ska du även uppge organisation och kontaktuppgifter till dessa. Av säkerhetsskäl förses sådana brickor med begränsad åtkomst inom våra fastigheter.
Vad gör jag när jag tappat bort en passerbricka?
Kontakta genast styrelsen och ange numret på den borttappade passerbrickan (eller uppge numret på övriga brickor så vi kan spåra den borttappades identitet genom uteslutningsmetoden).
Brickan kan sedan ersättas med en ny.
Vad händer vid elavbrott?
Ett batteri försörjer låssystemet med ström under flera timmar. Längre avbrott än så är ju ytterst sällsynt.
Vad händer vid en katastrof?
Skulle en katastrof ändå inträffa, så finns ett antal nödnycklar i styrelsens förvar. I en katastrofsituation ska vi alltså fortfarande kunna komma ut och in i byggnaden.
Vad gör jag om låset krånglar?
Vi har garanti på alla nyinstallerade lås. Om du tillkallar SOS larm får vi en mycket kostsam reparation av något som man med viss försiktighet kunde väntat med till nästa morgon. En jourutryckning kan gå på närmare 4000 kr och täcks inte av garantin. Därför ber vi dig att i första hand kontakta Boservice, Telefon: 010- 442 20 00. Mail: boendeservice.gbg@hsb.se så kan de bedöma vilken åtgärd som är bäst.